piac=a vevők és az eladók cserekapcsolatainak rendszere, összehangolja a társadalom szükségleteit és a termelést

kereslet= pénzzel alátámasztott fogyasztói igény

kínálat=a termelő lehetséges, illetve szándékolt termelése

monopólium= egyetlen cég termelése lefedi a piacot, kizárva másokat

oligopol piac= néhány nagy cég uralja a piacot

keresleti függvény= az adott termék fizetőképes keresletének mennyiségeit fejezi ki a termék árának függvényében

kínálati függvény= az fejezi ki, milyen mennyiséget kínálnak a termelők különböző árak mellett

egyensúlyi ár= az a piaci ár, amely mellett a termék keresleti és kínálati mennyisége egyenlő

szabad ár= az üzleti partnerek által kialakított ár

hatósági ár= az ártörvény által tételesen felsorolt rögzített árak

nomináljövedelem= a jövedelem pénzbeli összege

reáljövedelem= a nominál jövedelem vásárlóereje

minőség= valamely termék vagy szolgáltatás olyan tulajdonságainak és jellemzőinek összessége, amelyek alkalmassá teszik igények teljesítésére

teljeskörű minőség irányítás (TQM)= a munkavégzés minőségére épített vezetési folyamat, melynek célja a vevő elégedettsége

fogyasztói érdekvédelem= jogi keret a fogyasztó gazdasági érdekének, biztonságának védelmére

marketing=piacorientált vezetési stratégia, melynek célja a piac befolyásolása

marketing-mix= a marketing célok megvalósítását szolgáló eszközök (4P)együttese

reklám= az értékesítés növelését célzó, direkt promóciós eszköz

promóció= eladás/vásárlás ösztönzés

Körmös Honlapok

Soltész Renáta
Szendi Tibor
Szabó Fanni
Kapornai Nikolett
B. Somogyi Csiri
Lippert Zsu
Zádori Magdolna
Dévényi Mária (Marcsi)

Hirdetés

Műköröm alapanyagok - 6 márka
Műszempilla - LuXLash
Műköröm tanfolyam - OKJ képzések
Műköröm step by step - leírások
Műköröm képek - műkörmösöktől
UV lámpa- műkörmös
Köröm minták - francia köröm