Azoknak az eszközöknek az összességét, amelyek a marketing-célok megvalósítását szolgálják, marketingmix-nek nevezik. A vállalkozó számára a módszerek és eszközök számtalan kombinációja áll rendelkezésre, amelyek felhasználásával megvalósíthatja a marketing elképzeléseket. A kombinációk közül ki kell választani a lehető legjobb változatot (keveréket, mixet), amely a legkedvezőbb eredményhez vezet.

A marketingmix elemeinek egyik legelterjedtebb csoportosítása az ún. „5P”-koncepció:
1.    a termék (Product)
2.    az ár (Price)
3.    az elosztás (Place), vagyis a forgalmazás, az értékesítés helye,
4.    az ösztönzés (Promotion), az értékesítés ösztönzése, beleértve a reklámot is,
5.    a személyes eladás (Personal Selling).

Az „5P-koncepcióban” a termékkel kapcsolatos figyelem a valós igényekhez igazodó, alkalmazkodó használati értékre irányul (beleértve a terméket, termék-csoportot, a márkateremtést, a csomagolás formáját, a szabványosítást stb.).

Az elosztás nem egyszerűen elosztás, hanem a fogyasztók megnyerése, meggyőzése, igényeinek, vásárlási szokásainak felismerése.

Az ár üzletpolitikai eszköz a célpiac megnyerésére (tisztességes haszon mellett).

Az ösztönzés az eladást segíti azzal is, hogy kommunikációs feladatot tölt be az eladó és a vevő között.

A személyes eladás (különösen a termelőeszközök piacán) a leghatásosabb kommunikációs eszköz.

Körmös Honlapok

Zámbóné Horváth Orsolya
APhilipp Juci
Makai Éva
Csőszné Huszti Enikő
Kárpátiné Manyi Kecskemét
Mottel Viktorné Andrea
Netterné Brájer Melinda
Bali Szabina

Hirdetés